۱۳۹۵ خرداد ۲۲, شنبه

استفاده از وسایل در دکوراسیون داخلی خیلی شیک

عنوان: استفاده از وسایل در دکوراسیون داخلی خیلی شیک

این مقاله درمورد طراحی آشپزخانه می باشد.

استفاده مناسب وزیبا از نورپردازی در طراحی دکوراسیون منزل تاثیر زیادی در هرچه زیباتر کردن جلوه داخلی منزل میشود. تاثیر شگفت انگیز نورپردازی در دکوراسیون جذاب و زیبا امری طبیعی و بسیار ساده و شیک است. شايد حتي فکرش را هم نکنيد اما مساله نور در خانه اولين و مهم‌ترين نکته‌اي است که قبل از خريد وسايل مجلل سالن پذيرايي يا نصب کابينت‌هاي گران‌قيمت‌تان بايد به آن توجه کنيد؛ آن‌قدر که اگر نور و فضاي مناسب تابيدن آن – حالا به صورت طبيعي يا مصنوعي – درست تامين نشود همه کارهايي که براي دکوراسيون خانه انجام داده‌ايد يا اصلا ديده نمي‌شود يا آن‌قدر اغراق‌آميز به چشم مي‌آيد که بدتر چشم را خسته کرده و دل را مي‌زند. در طراحي‌هاي امروزي، به‌طور معمول به جاي استفاده از چندين لوستر و چراغ‌هاي ديواري از نورهاي مخفي تعبيه شده در پشت طاقچه‌ها استفاده مي‌کنند که هم آرامش خاصي به فضاي نشيمن مي‌دهد و هم جاي کمتري را اشغال مي‌کند. در ادامه با ما همراه باشيد تا نکاتي در رابطه با نورپردازي اصولي به شما ياد آور شويم.

شما مي‌توانيد به وسيله نور، فضاي نشيمن را وسيع‌تر يا کوچک‌تر نمايش دهيد؛ مثلا اگر نورپردازي‌ ها را روي ديوارها و کنج‌هاي محيط انجام دهيد، اطراف محيط روشن‌تر از مرکز شده درنتيجه محيط بزرگ‌تر نشان داده مي‌شود در حالي که اگر در نورپردازي يک اتاق نشيمن فقط به منبع نور سقفي و بالاي سر مبل‌ها اکتفا کنيد آن وقت دامنه ديد افراد محدود مي‌شود و فضا کوچک‌تر از آنچه هست به نظر مي‌رسد. اين وسط رنگ نوري که به خانه مي‌تابد هم اهميت زيادي دارد. نور زرد براي چشم مناسب‌تر از نور سفيد است اما به‌تنهايي باعث مي‌شود رنگ‌هاي ديوارهاي اتاق و لوازم کمي تيره‌تر از رنگ اصلي‌شان به‌نظر برسند. درواقع با نور زرد ديوارها کرم‌رنگ و تيره‌تر و فضاي کوچک شما کوچک‌تر ديده مي‌شود.

نورپردازی قسمت های مختلف خانه، هال ورودی، راهروها و راه پله ها را نیز فراموش نکنید. این اماکن در هر خانه ای باید از نور فراوان برخوردار باشند به خصوص راه پله ها که در حفظ ایمنی و سلامتی خانواده و میهمانان اهمیت بسزایی دارد. در اینجا ایمنی مهم تر از زیبایی است و بهترین روش نورپردازی روشن کردند مسیر حرکت و سطح روی پلکان با چراغ هایی است که به دیوار نصب می شوند و نور را به طرف پایین می تابانند. استفاده از چراغ های دیواری کار تعویض لامپ را نیز ساده تر می کند.

نور سفيد فضا را بازتر و بزرگ‌تر نشان مي‌دهد ولي به‌تنهايي کمي يکنواخت و کسل‌کننده است. استاندارد روشنايي مي‌گويد بهترين نور بايد ترکيبي از نور مهتابي (سفيد) و نور خورشيدي (زرد) باشد که کمترين آسيب را به چشم مي‌رساند. حالا ديگر تصميم با خودتان است.اگر آشپزخانه شما محل صرف غذا نیز هست استفاده از چراغ های سقفی که ارتفاعشان قابل تنظیم است درست در بالای میز غذاخوری ایده خوبی است. این چراغ ها می توانند هنگام صرف غذا روی میز را به خوبی روشن کنند و در مواقعی که از میز استفاده نمی شود فضای کلی آشپزخانه را روشنایی ببخشند. نورپردازی در فضای حمام و دستشویی از اهمیت کمتری برخوردار است و به سادگی با نصب چراغ های سقفی قابل اجراست. در حمام و دستشویی علاوه بر چراغ های سقفی که برای تامین روشنایی محیط مورد استفاده قرار می گیرند، نصب یک چراغ دیواری در بالای آینه نیز ضروری است اما توجه داشته باشید که برای این منظور از چراغ های فلویورسنت استفاده نکنید زیرا نور این چراغ ها موجب تغییر برخی از رنگ ها شده و تصویر شما را با رنگ های غیرواقعی در آینه منعکس می کنند.

دراین مقاله اشاره ای به طراحی اتاق خواب شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر