۱۳۹۴ بهمن ۱۳, سه‌شنبه

اشنایی و زندگی کردن در مالزی

عنوان: مهاجرت به روسیه

روسیه با هفده میلیون کیلومتر مربع پهناور ترین کشور جهان به حساب می آید و از این نظر یک پله بالانتر از کانادا قرار دارد.این کشور با جمعیت 143 میلیونی خود دارای چند قومیت است که در حدود 85 درصد جمعیت آن را نژاد روس تشکیل میدهد.اما فدراسیون روس نزدیک به 160گروه مختلف قومی دارد.این کشور در طول قاره اروپا و آسیا کشیده شده است.زبان رسمی مردم روسیه روسی میباشد اما در بین مردم زبان های خارجی نیز محبوبیت خاصی دارند,زبان های مانند انگلیسی,فرانسوی,آلمانی,اسپانیایی که بعضا این زبان ها در برنامه های آموزشی نیز گنجانده میشوند.پایتخت روسیه مسکو میباشد و نزدیک به یازده میلیون نفر در این شهر ساکن میباشند.

 

روسیه در یک نگاه کلی - فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر روسی از میراث فرهنگی و هنر مدرن آن الهام گرفته است!

 یکی از فرصت های فوق العاده ای که در روسیه است امکان بازدید از شاهکارهای جهانی در بهترین موزه ها و تئاترهای این کشور است. میراث فرهنگی روسیه نیز به وسعت و تنوع سرزمینش است.نقاشی های الهام بخش هنرمندان بزرگ روسی نه تنها هنر شناسان و اهالی هنر را محو تماشا می کند، بلکه بازدید کنندگان عادی را نیز به بسیاری از گالری های هنری و موزه ها جذب می کند.

ادبیات روسی برخی از بزرگترین نویسندگان زمان را به خود دیده است - پوشکین، تولستوی، چخوف، داستایوفسکی، گوگول، تورگنیف، آستروفسکی، نکراسوف ، بولگاکف، ناباکوف، بونین، اسنین، پاسترناک، سولژنیتسین و بسیاری دیگر.

 

فراگیری زبان روسی فرصتی منحصر به فرد برای خواندن نسخه اصلی کتاب های افسانه ای چنین نویسندگان برجسته ای را در اختیارتان قرار می دهد، کتاب های اصیلی که سهم ارزشمندی در ادبیات جهان دارند. بسیاری از آنها جوایز ادبی معتبری همچون جایزه نوبل در ادبیات را از آن خود کرده اند.

روسیه در یک نگاه کلی - طبیعت
بی شک زیبایی غیر قابل مقایسه مناظر طبیعی روسیه تحسین برانگیزند!

تقریبا در تمام نقاط کشور آب و هوای نسبتا قاره ای حاکم است. همه چهار فصل - تابستان، پاییز، زمستان و بهار – با آب و هوای مخصوص به خود، در این کشور اتفاق می افتند. هر فصل حدود سه ماه طول می کشد.

 

متوسط ​​درجه حرارت در تابستان 25+ درجه سانتی گراد است. در پاییز هوا سردتر شده و از 10+ تا 15+ درجه سانتی گراد متغییر است. در زمستان دمای هوا از 15- تا 5+ درجه است. هوا در بهار گرمتر می شود، از 10+ تا 15+ درجه سانتی گراد.

از آنجایی که روسیه در منطقه ای وسیع از جنوب به شمال و از شرق به غرب کشیده شده، آب و هوای متفاوتی در نقاط مختلف کشور وجود دارد.

روسیه در یک نگاه کلی - مذهب
روسیه کشوری چند مذهبی است.

 

روسیه از لحاظ تنوع مذهب منحصر به فرد است و پیروان بسیاری از ادیان مختلف جهان در آن یافت می شود. ادیانی که بیشترین پیرو را در این کشور دارند عبارتند از مسیحیت (ارتدوکس و کاتولیک)، اسلام، بودیسم و یهودیت.

روسیه در یک نگاه کلی - خرافات در روسیه
مردم روسیه که در 982 میلادی دین مسیحیت و مذهب ارتدکس را پذیرفتند، هنوز بقایای خرافات و بت پرستی که طی قرن ها در این سرزمین وجود داشت را در خود حفظ کرده اند. در همه آیین ها و روشهای اعتقادات خرافی و بت پرستانه وسوسه های شیطان و مخالفت با مذهب دیده می شد. گاهی تزارها می کوشیدند با این امور مبارزه کنند، اما این موضوع تا جایی ریشه داشت که قابل مبارزه نبود. اعتقادات بی پایه و عقاید خرافی حتی امروزه و بعد از سال ها حکومت کمونیست ها که همه چیز را به اصطلاح با ترازوی علم می سنجیدند، همچنان در مردم روسیه وجود دارد.نمونه هایی از خرافات در روسیه :

  • نباید روز جمعه- سیزدهم کاری انجام شود. روز سیزدهم یک روز وحشتناک به حساب می آید که از تفسیر آزاد عهد عتیق بر گرفته شده است. گویی همانا در چنین روزی قابیل برادرش هابیل را به قتل رساند. با گذشت زمان این افسانه شاخ و برگ زیادی گرفت و عدد سیزده علامت و نشان تمام بدبختی ها و مصیبت ها شد.
  • نباید چیزی را در آستانه در رد و بدل کرد. موضوع از این قراراست که در دوران باستان، خاکستر مردگان را در آستانه در دفن می کردند که نمی بایست آرامش آنها برهم بخورد. رد و بدل کردن چیزی در آستانه در خیلی خطرناک به حساب می آمد که تا کنون مرز بین دو دنیای زندگان و مردگان به حساب می آید
  • هدیه ساعت حتی در این روزها ممنوع است. هدیه ای مانند ساعت بهتر است داده نشود. چرا؟ این خرافه از چین به روسیه آمده است که در آنجا باور دارند که دریافت ساعت به عنوان هدیه، مثل دریافت دعوتنامه برای شرکت در مراسم تشییع جنازه است.

روسیه در یک نگاه کلی - آب در روسیه

سرزمین پهناور روسیه را دریاهای متعددی در برگرفته که عمده‎ترین آنها عبارتند از: دریای بالتیک و خلیج فنلاند در غرب، دریای سفید، خلیج پچورا، دریای کارا، دریای بارنتس، دریای لاپتف، دریای سیبری شرقی، دریای چوکچی و اقیانوس منجمد شمالی در شمال، دریای برینگ، دریی اخُتسک، دریای ژاپن و اقیانوس آرام در شرق، دریای سیاه و دریای خزر در جنوب. با وجود آنکه طول سواحل این کشور به 653،37 کیلومتر می‎رسد، اما به لحاظ اینکه بیشتر سواحل آن در منطقه منجمد شمالی واقع است و یا دریاهای مرتبط با آن از طریق تنگه‎های تحت کنترل کشوای دیگر به آبراه‎های مهم متصل است، روسیه از وضعیت مطلوبی در برقراری ارتباط دریایی آزادانه با سایر کشورهای جهان برخوردار نیست. مرزهای این کشور بالغ بر 139،20 کیلومتر است.

روسیه در یک نگاه کلی - روسیه و ایران

آداب‌ورسوم سنتی صرف چای در ایران مشابه روسیه است و کلماتی مثل سماور، استکان و … مستقیما و بدون تغییر از زبان روسی به فارسی وارد شده‌اند.

 

چای به نوعی نوشیدنی ملی روسیه محسوب می‌شود و تقریبا در فرهنگ غذایی این کشور جایگزینی ندارد. نوشیدن چای در تمام ساعات شبانه‌روز کاملا عادی به شمار می‌آید زیرا اهالی روسیه معتقدند که این کار در حین مشغله‌های فکری بسیار مفید است. روس‌ها معمولا چای را در استکان‌های ساده می‌نوشند. ثروتمندان این کشور در منازل خود از پایه‌های نقره‌ای خوش‌ساخت برای نگهداری استکان استفاده می‌کنند و سایرین گاهی پایه‌های ساخته‌شده از فلزات ارزان‌قیمت به کار می‌برند. این پایه‌ها صرفا جنبه‌ تزیینی دارند و ساخت آن‌ها یکی از صنایع‌دستی کشور روسیه محسوب می‌شود.

مراسم سنتی نوشیدن چای در روسیه را نمی‌توان بدون سماور زغالی کامل دانست. قوری‌های مورداستفاده در روسیه چینی یا چوبی هستند.

تفاوت زمانیروسیه با ایران :
مسکو در پاییز نیم ساعت از ایران جلوتر است. یعنی ایران + نیم ساعت برابر است با ساعت مسکو. اما در بهار و تابستان که ساعت رسمی ایران یک ساعت به جلو کشیده می شود ایران نیم ساعت عقب تر است.

مهاجرت به استرالیا - مهاجرت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر