۱۳۹۴ آذر ۱۵, یکشنبه

نکاتی که باعث آسیب دیدن و یا از بین رفتن ای سی یو (ECU)و لپ تاپ

  • عنوان : دوره های آموزش بین الملیی تعمیرات لپ تاپ و آموزش ECU و مدارک بین المللی آنها

  • ECU چیست؟و نقش ECU در سیستم خودرو چیست؟

  • امروزه با توجه به پیشرفت دنیا و تکنولوژی و حضور تکنولوژی و کامپیوتر در همه لایه های زنگی بشر مانند پزشکی,سرگزمی,تحصیل,رانندگی و ... نیاز به متخصصین جهت مدیریت این سیستم ها و کنترل هروز بیشتر احساس میشود و البته در کنار استفاده از تکنولوژی ها مطمئنا این سیستمها دچار مشکلات و خرابی های میشود.که این موضوع نیز باعث نیاز روز افزون به متخصصین حرفه ای برای تعمیر این تکنولوژی ها میشود.به عنوان مثال با ورود تکنولوژی به سیستم خودروها و مجهز کردن ماشینها به کامپیوتر یا همان ECU مطمئنا برای از بین بردن مشکلات احتمالی این سیستم هوشمند و عظیم نیاز به افرادی جهت  آموزش تعمیر ecu  دارد.البته در این دوره که هر لحظه دنیا در حال پیشرفت میباشد و از سوی دیگر به دلیل عدم امنیت موجود در دنیای تکنولوژی به دلیل وجود سو استفاده کنندگان شما به هر کسی برای انجام سرویس و یا تعمیر وسایل نمیتوانید اعتماد کنید.پس با خواندن مطالب زیر و گذراندن دوره های تعمیر ECU و یا آموزش تعمیرات لپ تاپ و یا آموزش های مورد نیازتان می توانید کار هایتان را خودتان انجام دهید.

ECU

ECU مخفف Electronic Control Unit يا واحد کنترل الکترونيک مي باشد و همان‌طور که مي‌دانيد خودروهاي انژکتوري بدليل عملکرد بهتر و توانايي پاس کردن استانداردهاي آلودگي، بطور کامل در تمام دنيا جايگزين خودروهاي کاربراتوري شده‌اند و مغز اين سيستم ECU مي‌باشد.ECU با توجه به سنسورهايي که به موتور متصل است وضعيت و شرايط خودرو را تحليل کرده و پاسخ‌هاي لازم را به خروجي‌ها که عبارتند از: انژکتورها، جرقه زن‌ها و ... اعمال مي‌کند. سنسورهاي کيت‌هاي انژکتوري مختلف هستند که هر چه تعداد آنها بيشتر باشد ECU بهتر مي‌تواند شرايط موتور را درک کند.از جمله سنسورهاي مهم خودروهاي انژکتوري عبارتند از: 
سنسور دور يا RPM,,سنسور فشار داخل مانيفولد يا MAP,,سنسور دريچه گاز يا TPS,,سنسور دماي آب يا CTS,,سنسور دماي هوا AT,,سنسور اکسيژن يا لاندا,,سنسور ضربه

در داخل ECU دو نوع حافظه موجود است : حافظه موقت و حافظه دائم

سازندگان معروف ECU:شرکت Bosch آلمان,,شرکت Delco آمريکا,,شرکت Ford آمريکا,,شرکت Siemens آلمان,,شرکت Magneti Marelli ايتاليا,,شرکت Sagem فرانسه,,شرکت Nippon Denso ژاپن

اجزای تشکیل دهنده ECU

این قطعه یك میكرو كامپیوتر كوچك است که در داخل اتاقک موتور ماشین جای گرفته است و می تواند اطلاعاتی را به صورت زنده و همزمان از سنسور های مختلف وابسته بگیرد و با تعیین شرایط لحظه ای موتور برای اجزای مختلف موتور فرامینی را صادر کند تا از این طریق زمان و مدت پاشش سوخت، زمان جرقه و فراهم سازی شرایط مناسب برای ایجاد بهترین احتراق در داخل سیلندر تامین شود.

سنسور چیست ؟ سنسورها کیت های انژکتوری هستندکه هر چه تعداد آنها بیشتر باشد ،به ECU در درک بهتر شرایط موتور کمک می کند. سنسورهای مهم خودروهای انژکتوری عبارتند از : سنسور دور يا RPM، سنسور فشار داخل مانيفولد يا MAP، سنسور دريچه گاز يا TPS، سنسور دماي آب يا CTS، سنسور دماي هوا ATS، سنسور اکسيژن يا لاندا، سنسور ضربه و ...

ترانزیستور

اگر ساده بخواهیم به موضوع نگاه کنیم عملکرد یک ترانزیستور را می توان تقویت جریان دانست. مدار منطقی کوچکی را در نظر بگیرید که تحت شرایط خاص در خروجی خود جریان بسیار کمی را ایجاد می کند. شما بوسیله یک ترانزیستور می توانید این جریان را تقویت کنید و سپس از این جریان قوی برای قطع و وصل کردن یک رله برقی استفاده کنید.موارد بسیاری هم وجود دارد که شما از یک ترانزیستور برای تقویت ولتاژ استفاده می کنید. بدیهی است که این خصیصه مستقیما" از خصیصه تقویت جریان این وسیله به ارث می رسد کافی است که جریان وردی و خروجی تقویت شده را روی یک مقاومت بیندازیم تا ولتاژ کم ورودی به ولتاژ تقویت شده خروجی تبدیل شود.ترانزستورهای اولیه از دو پیوند نیمه هادی تشکیل شده اند و بر حسب آنکه چگونه این پیوند ها به یکدیگر متصل شده باشند می توان آنها را به دو نوع اصلی PNP یا NPN تقسیم کرد.

مقاومت چیست؟

مقاومت ها اجزایی هستند که مقاومت مدار را زیاد می کنند . آنها از موادی با هدایت کم و در اندازه ها و شکل های متنوع ساخته شده اند .عبور جریان الکتریکی از هادی ها از بسیاری جهات شبیه عبور گاز از یک لوله است . اگر این لوله پر از پشم فلزی یا ماده مختلفی باشد ، این شباهت ها بیشتر می شود . اتم های تشکیل دهنده سیم هادی از عبور الکترون ها جلوگیری می کنند ، همانطور که الیاف پشم فلزی مانع عبور مولکولهای گاز می شوند .

با توجه به پیشرفت وتوسعه در صنعت خودرو سازی و ورود خودروهای جدید به کشور عزیزمان و کمبود تکنسین و خدمات ضعیف شرکتهای واردکننده و بسیاری مشکلات دیگر که امروزه صاحبان خودروهای وارداتی با آن دست به گریبان هستند نیاز به متخصصین تعمیرات ایسیو و یونیت کنترل های الکترونیکی خودروهای وارداتی را واقعا مورد نیاز است.آموزش تعمیرات ایسیو ECU به مدل خودرو یا نوع خودرو که پراید باشد یا 405 و یا به طورکلی سایپا یا ایران خودرو بستگی ندارد بلکه بستگی به نوع ECU استفاده شده در خودروها رادارد که در دنیا با مدلهای مختلف ای سی یو روی انواع ماشین ها مانند ایسیو SL96 - ایسیو - SIEMENS - ایسیو BOSCH - ایسیو S2000 آشنا میشوید.در اصل کسی که توانایی تعمیر ECU SL96 یا Sagem S-2000 را پیدا میکند فرقی نمیکند که این ECU برروی چه خودرویی استفاده شده باشد این ECU میتواند برروی خودروی پیکان RD سمند 405 پرشیا ویا هر خودروی دیگری باشد. برد و مدار آنها تا 90% شبیه یکدیگر بوده و فقط از لحاظ برنامه ریزی های Ic ها و یا شکل با همدیگر تفاوت دارند .

آشنایی با قطعات مختلف لپ تاپ و نحوه نگه داری و تعمیرات لپ تاپ

آموزش تعمیرات لپ تاپ

تعميرات نوت بوک يکی از حرفه ای ترين مرحله تعمیرات کامپيوتر می باشد که در زمان حاضر با توجه به بالا رفتن فروش اين محصول سطح نیاز خدمات آن نيز بالاتر رفته و هم اکنون يکی از پر طرفدارترين ها می باشد.

برخی از موضوعاتی که در ارتباط با تعمیرات لپ تاپ باید دانست عبارتند از :

آموزش قطعه شناسی و الکترونیک SMD روی بوردهای مختلف لپ تاپ,,شناخت و عملکرد انواع چیپ ها , آی سی ها , مقاومت ها , کار دیودها روی بورد , ترانزیستورها , کریستال , کلیه قطعات اس ام دی و ...,,آشنایی با انواع مدل خانواده laptap ها (لپ تاپ),,باز و بسته کردن صحیح انواع لپ تاپ ها و نت بوک ها,,آموزش کار با ابزارهای تخصصی تعمیرات لپ تاپ

Keybord/pointing device: مدل های غیر استاندارد و اتصالات جدانشدنی مانع ازارتقا می شوند. معمولا می توان یک صفحه کلید اکسترنال را به سیستم متصل نمود.

Hard disk :سیستم های قدیمی تر ممکن است هاردهای بالاتر از 8.4 گیگا بایت را نشناسند. بسیاری از سیستم ها فقط هاردهای بالاتر 9.5 یا 12.5 میلی متری را می پذیرند. برای نصب معمولا به سینی یا قفسه درایو احتیاج است.این قطعات را از طریق PC Card یا cardBus نصب کنید. کارت های اینترنال ممکن است به آنتن از پیش نصب شده احتیاج داشته باشد.تعویض کیبورد لپ تاپ بسیار پر هزینه و دردسر ساز است. اگر کیبورد لپ تاپتان خراب شد بهتر است قبل از هر کاری چند تست روی آن انجام دهید. شاید بتوانید مشکل را خودتان حل کنید.

هر روز تعداد زیادی از کاربران سراغ لپ تاپ ها می روند، زیرا آسان بودن استفاده از این ابزار توجه آن ها را جلب می کند. چند سالی است که این دسته از کامپیوترها در مقایسه با رقبای خود یعنی کامپیوترهای رومیزی چند سال قبل، قوی تر هستند و در عین حال به شما امکان می دهند تا هر زمان که می خواهید، مشغول کار شوید. اما آن چه بسیاری از خوانندگان ما به آن عادت کرده اند این است که به محض مواجه با مشکل، به سرعت کیس کامپیوتر را باز می کنند؛ امری که در مورد لپ تاپ ها غیر ممکن است، زیرا این دسته از کامپیوترها به صورت یک جعبه مهر وموم و بدون امکان دستکاری، در اختیار شما قرار می گیرند. در داخل جعبه لپ تاپ، مجموعه ای از مؤلفه ها به صورت متراکم، در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و به نظر می رسد که هیچ راهی برای نفوذ به داخل آن و بررسی قطعات دستگاه وجود ندارد. به همین دلیل عکس العمل بسیاری از ما به محض بروز مشکل، تماس با متخصصان این امر است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر